• Startside
  • Studieturer
  • Fluefiske
  • Løypeseminar
    • Forelesninger
  • Om oss
  • Bilder
  • Kontakt
Scandinavia Tours - Reisegnister AS
  • Startside
  • Studieturer
  • Fluefiske
  • Løypeseminar
    • Forelesninger
  • Om oss
  • Bilder
  • Kontakt

Reisevilkår


Våre reisevilkår

Når du bestiller en reise med oss er vårt høyeste mål å du skal få en best mulig reiseopplevelse. Vi ber deg derfor om å lese og gjøre deg forstått med våre reisevilkår før avreise. Informasjonen nedenfor gjelder for alle reiser som er kjøpt hos Scandinavia Tours – Reisegnister AS

Bestilling og betaling
Bestilling av en reise gjør du enklest på nett eller via telefon til Scandinavia Tours – Reisegnister AS. Avtalen mellom partene anses inngått ved henvendelse fra kunden for bestilling. Den reisende mottar en bestillingsbekreftelse med faktura/reiseavtale med 2 innbetalinger; et depositum med forfall i løpet av 10 dager og et sluttbeløp som betales senest 40 dager før avreise (se forfallsdato på faktura). Kun ved full betaling innen frist som oppgitt ved bestilling anses prisen for bekreftet og kan ikke endres fra Scandinavia Tours – Reisegnister AS' side. Scandinavia Tours – Reisegnister AS har rett til å heve kjøpet ved vesentlig mislighold fra den reisendes side, som for eksempel forsinket betaling.Du er selv forpliktet til å sjekke at fullstendig navn, slik det fremkommer i passet, er korrekt skrevet og at alle tider/datoer på reisedokumentene er i overensstemmelse med dine egne ønsker. Om noen opplysninger ikke er korrekte skal du umiddelbart kontakte oss. Ukorrekte opplysninger vil medføre at du kan bli nektet adgang til land, på fly, hotell eller hos andre operatører. Ved bekreftelse av bestillingen godkjenner du at informasjonen er korrekt og hvis du oppdager feil i bestillingen etter at den er bekreftet, er du selv ansvarlig for eventuelle tap dette måtte medføre.

Elektronisk billett
Etter 1. juli 2009 tilbyr samtlige flyselskap kun elektroniske billetter. Da reiser du uten fysiske papirbilletter, men bruker pass, reiseruten og/eller et kreditt-/bonuskort som dokumentasjon på reisen. Før avreise får du reiserute og billett på e-post. Du er selv ansvarlig for at navnet på reiseruten stemmer overens med passet ditt.Avbestilling/Endring
Avbestilling må skje straks det foreligger en grunn for ikke å gjennomføre reisen. Avbestilling vil medføre et gebyr, avhengig av avbestillingstidspunktet, som regnes fra den dato (man-fre) arrangøren mottar beskjeden. Med avbestillingsdato i kontorets åpningstider, mandag til fredag kl. 08 – 16. Mail som sendes eks lørdag /søndag/helligdag regnes med dato til nærmest påfølgende mandag/virkedag.
 
Avbestillings regler av reiser innen Europa:
a) Reisen kan fritt avbestilles inntil 10 dager etter bestilling såfremt det er mer enn 2 måneder til avreisedato.
b) Ved avbestilling fra 10 dager etter bestilling tom 91 dager til avreise betaler kunden et administrasjonsgebyr på kr. 500,- pr. person.
c) Ved avbestilling f.o.m. 90 til 61 dager før avreise, beholder Scandinavia Tours – Reisegnister AS det innbetalte depositum.
d) Ved avbestilling 60 til 30 dager før avreise belastes kunden 50% av reisens pris.
e) Ved avbestilling fra 29 dager og frem til avreisetids-punktet, eller hvis den reisende ikke møter opp ved avgang eller mangler de nødvendige papirer, visum, vaksiner e.l. for å delta på reisen, er gebyret 100 % av reisens pris.
 
Avbestillingsregler langreiser, reiser utenom Europa:
a) Reisen kan fritt avbestilles inntil 10 dager etter bestilling såfremt det er mer enn 2 måneder til avreisedato.
b) Ved avbestilling inntil 121 dager før avreise er depositum tapt.
c) Ved avbestilling inntil 120 dager før avreise er gebyret på 50 % av reisens pris.
d) Ved avbestilling inntil 60 dager før avreise er gebyret 100 % av reisens pris.
Dette skyldes meget strenge regler for flyreiser utenom Europa.
 
Avbestilling med avbestillingsforsikring
Grunnet strenge personregler må forsikring kjøpes direkte mellom kunde og forsikringsselskap.  Kjøp av avbestillingsforsikring
 
Reiseforsikring 
Reiseforsikring er en nødvendighet ved reise til utlandet. En reiseforsikring er en omfattende forsikring og gir rettigheter ved tyveri, ulykker, sykdom, og lignende. Vi anbefaler alle våre kunder å tegne reiseforsikring i tillegg til eventuell kredittkortforsikring. Kjøp av reiseforsikring
 
Europeisk helsekort
For reise i Europa er det nødvendig å medbringe Europeisk Helsetrygdkort, dersom reiseforsikring ikke tegnes. Kortet kan bestilles på trygdekontoret eller på www.nav.no
 
Overdragelse av reiser
Kunden har rett til å overdra reisen til en person som oppfyller alle nødvendige betingelser for å delta i reisen, forutsatt at arrangøren er underrettet om dette i rimelig tid før reisen skal ta til. Overdrager og overtager hefter solidarisk for betaling og ekstra kostnader og er gebyrbelagt. Ruteflybilletter kan sjelden overdras.

Forbehold om endringer
Det tas forbehold om uforutsette prisendringer vedrørende transportomkostninger, endringer i offentlige skatter/avgifter, brennstoffpriser, gebyrer i lufthavn eller valutakurser som er anvendt i prisberegningen. Det tas også forbehold om endringer i programmet som skyldes forsinkelser, værforhold, sykdom eller andre uforutsette hendelser på reisen. Det kan også bli foretatt mindre justeringer i dag til dag programmet. Det tas forbehold om at nevnt instruktør/leder kan bli syk, vedkommende erstattes da av en med like gode ferdigheter og det gis ikke anledning å avbestille reisen grunnet endring i leders navn.
 
Scandinavia Tours – Reisegnister AS sin rett til å kansellere/avlyse eller endre reisen uten erstatningsplikt.
Reisen kan avlyses dersom det på reisemålet eller i umiddelbar nærhet av dette, konstateres krigshandlinger, naturkatastrofe, farlige smittsomme sykdommer eller andre begivenheter som kan likestilles med foran nevnte. Dette gjelder også når disse begivenheter inntreffer på reiseruten. Arrangør kan også avlyse reisen eller øke prisen dersom det påmeldte antall er mindre enn det angitte minimumsantallet for reisen. Informasjon om dette gis av arrangør senest 4 uker før avreise. Alternativt vil den reisende bli tilbudt annen reise eller få refundert det innbetalt beløp i sin helhet. Vi forbeholder oss retten til å etterfakturere valutatillegg som følge av økt valutakurs. Dersom dette skulle bli nødvendig, vil faktura bli tilsendt senest 20 dager før avreise.

Tilslutningsbilletter
Det anbefales at tilslutningsbilletter tidligst bestilles 6 uker før avreise. På dette tidspunktet kan reisen garanteres av arrangør. Vennligst ta kontakt og få din reise bekreftet før du bestiller tilslutningsbilletter. Scandinavia Tours – Reisegnister AS er behjelpelig med bestilling dersom du kontakter oss. Fram til 6 uker før avreise tar ikke Scandinavia Tours – Reisegnister AS ansvar for å tilbakebetale tilslutningsbilletter dersom en reise avlyses.

Endringer foretatt av flyselskapene
Flyselskapene har rett til å komme med tidsendringer, også etter at billettene er bekreftet og utskrevet. I slike tilfeller er flyselskapene ansvarlige for å komme med alternative ruter. Scandinavia Tours – Reisegnister AS er ikke ansvarlige for endringene, men er pliktig til å informere deg om disse før avreise og vil, så langt det lar seg gjøre, assistere deg i å finne frem til en akseptabel reiserute. Scandinavia Tours – Reisegnister AS opererer kun som agent for flyselskapene, og er ikke ansvarlig for eventuelle kostnader som pådras som følge av endringer eller i tilfeller hvor flyselskapet kansellerer eller endrer bestillingen. Vi gjør oppmerksom på at flyselskapene kan endre tidsfrist for billettering av billettene. Dette vil medføre at betalingen må foregå tidligere enn først avtalt da billetter ikke kan utstedes uten betaling. Vi vil informere deg om eventuelle endringer så snart disse foreligger.

Hotell
Scandinavia Tours – Reisegnister AS gjør oppmerksom på at standarden på hoteller kan variere ulike steder i verden og kan være både høyere eller lavere enn hva man er vant til fra Norge. Kvaliteten på hotellene vurderes på grunnlag av både generell standard, fasiliteter og beliggenhet. Av erfaring vet vi at det legges ulik vekt på disse elementene.Hotellene i storbyene har ofte en lavere standard enn hva som er tilfelle andre steder. Slike variasjoner må påregnes. Det vil kunne forekomme mindre oppussing og renoveringsarbeid på hotellene. Et svømmebasseng kan for eksempel være stengt noen dager grunnet rensing. Dette er utenfor Scandinavia Tours – Reisegnister AS’ kontroll og vil ikke gi grunnlag for en kompensasjon. Større oppussingsarbeider forsøker vi å informere om så langt det lar seg gjøre.

Feil eller Mangler

Er det noe som ikke stemmer i dine reisedokumenter må du kontakte oss snarest så vi kan få rettet opp dette.
Er det noe som ikke svarer til forventningene, feil eller mangler under reisen er det viktig at du tar kontakt med den lokale leverandøren som hotellet, leiebilselskapet eller flyselskapet eller Scandinavia Tours – Reisegnister AS direkte slik at vi kan forsøke å rette opp situasjonen med en gang. Om du ikke får tilfredsstillende hjelp eller ønsker hjelp på norsk skal vi kontaktes. Vi vil forsøke å hjelpe deg så langt det lar seg gjøre. Hvis du ikke har gitt oss tydelig beskjed under oppholdet, vil dette kunne redusere muligheten for en eventuell refusjon eller kompensasjon i etterkant.

Etter hjemreise

Ved eventuelle tvistespørsmål plikter du å fremsette disse så snart som mulig, og senest en måned etter hjemkomst. Vi vil anbefale deg å ta vare på mest mulig dokumentasjon, som informasjon fra hotellet, bilder, kvitteringer osv. Dette vil lette et eventuelt reklamasjonsarbeid i ettertid. Scandinavia Tours – Reisegnister AS er medlem av Reisegarantifondet. Vi hører gjerne fra deg om dine opplevelser på reisen, både ros og ris er viktig i vårt arbeid med å tilby de beste reisene.
Scandinavia Tours - Reisegnister AS
Box 98 - 2684 Vågå - Norway
Booking: +47 99693854
E-mail: booking@scandinaviatours.no
Reisevilkår
Personvern
Picture
Picture
Picture
  • Startside
  • Studieturer
  • Fluefiske
  • Løypeseminar
    • Forelesninger
  • Om oss
  • Bilder
  • Kontakt